יום שני, 9 בספטמבר 2013

למה לשווק ברשתות חברתיות?


רשת חברתית מאפשרת לחברות אנושיות להתרשת - להפוך לחברה אינטרנטית. בשנים האחרונות רשתות חברתיות צצות כפטריות אחרי גשם האינטרנט. בכל מדינה עולים וצצים פורומים, אתרים המקשרים בין חברים, אתרים המחברים בין אנשי מקצוע וכאלה המחברים אנשים בעלי תחומי עניין דומים. אולם יש גם את מעצמות העל - פייסבוק, טוויטר, יוטיוב והטרנד האחרון הבאז של גוגל.

איך עובדת רשת חברתית?


רשת חברתית היא בעצם אתר אינטרנט אשר מחבר בין אנשים וכך רשת חברתית פועלת כחברה לכל דבר באינטרנט. לכל רשת יש חוקים, אתיקה וכללים משלה. לעיתים כאשר החוקים הללו לא תואמים את החוקים והמוסר במדינה בה הם פועלות הרשתות נחסמות, כפי שניתן  לראות במדינות עם משטר דיקטטורי. האינטראקציה בין חברי הרשת היא בדרכים שונות - הטוויטר בנוי על עדכונים קצרים ומיידים, ביו טיוב התקשורת בעיקרה היא בעזרת וידאו ובפייסבוק יש הכול. כמו כן קיימות רשתות חברתיות המיועדות לקהילות מסויימות - הג'יי - דייט משדך בין זוגות יהודים, דיויאנטארט נועד לאמנים צעירים ופליקר משרת צלמים.

למה לשווק ברשתות חברתיות?


אנו מופצצים בעשרות אלפי מסרים שיווקים מדי יום - החל מכלי התקשורת, דרך פליירים בסופר וכלה במוכרים מדלת לדלת כולם מנסים למכור לנו משהו. בסופו של יום אנחנו לא זוכרים את המסרים הללו בגלל שאנחנו כה רגילים לסנן אותם דרך קבע. הסיבה היא לא רק המסר אלא גם אי כיוון המסר לקהל יעד רלוונטי. שיווק באינטרנט בכלל ושיווק דרך רשתות חברתיות בפרט מאפשרות שיווק מפולח וממוקד מטרה ע"פ גיל, מין, דת, תחומי עיניין, מצב משפחתי ועוד ועוד.

למה שיווק חברתי טוב יותר משיווק מסורתי?


השיווק המסורתי הוא שיווק בהפרעה – שלטי חולצות מפריעים לנוף האורבני, פרסומות לשידור הטלוויזיוני, באנרים לגלישה מהירה, הצעות לייעוץ פנסיוני מוכרים מדלת לדלת לשלוות הנפש... ההפרעה נובעת מכך שהפנייה להמונים היא אינה אישית ולא תמיד רלוונטית לכל הפרטים בהמון. שיווק ברשתות חברתיות מאפשר פילוח שוק מאוד מאוד ספציפי כך שהפרסום מותאם ומכוון במיוחד לקהל היעד שלו. לא משווקים חיתולים לגברים רווקים בני 24 בפייסבוק בדיוק כפי שלא משווקים טבעות יהלומים בפורומים ובלוגים לסדרות ילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה