יום רביעי, 19 ביוני 2013

על בנייה וקידום אתרי אינטרנט בעולם טכנולוגי צפוף

בעולם מתפתח במהירות, שבו האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מההוויה העסקית והמסחרית, הקמת אינטרנט לכל עסק היא שלב הכרחי ובלתי נפרד מתכנון העסק. אולם אם עד לפני 15 שנה אתר אינטרנט היה נחלתן הבלעדית של החברות הגדולות בלבד, ובניית אתר אינטרנט היתה שמורה לאנשי מקצוע ומתכנתים בלבד, הרי שכיום התפתחויות טכנולוגיות, ושירותי תוכנה מתקדמים, הפכו את  בניית אתר האינטרנט עבור העסק לשלב קל ונגיש לכל אדם, גם אם איננו בעל ידע מקצועי נרחב. כיום למעשה כל בעל עסק זעיר יכול במאמץ לא גדול לרכוש דומיין ולהעלות לרשת אתר משלו, מקצועי יותר או מקצועי פחות, מה שהופך את האתר עצמו לפלטפורמה לא ממש יעילה להגעה אל קהל הלקוחות הרצוי לו.

קידום בגוגל – הגעה אל הלקוח

לאור האמור לעיל, ברור לכולם כי העלאת אתר סטאטי לרשת, כפי שהיה נהוג בעבר ושימוש בו כפלטפורמה פירסומית ושיווקית, איננה עונה על הצרכים העסקיים של השנים האחרונות. כניסתו של מנוע החיפוש של גוגל למשחק הוירטואלי, שינתה בשנים האחרונות את כללי המשחק השיווקי ומעצם היותו מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בקרב משתמשי הקצה, הוא הפך להיות אחד הכלים העיקריים בתחרות על ליבו של הלקוח. מחקרים מראים כי משתמש ממוצע בדרך כלל לא יעבור את דף התוצאות הראשון שיוצג לו בגוגל והוא בדרך כלל יבחר באחת מעשר התוצאות הראשונות שיוצגו לו על ידי מנוע החיפוש. כתוצאה מכך עברה החשיבות העיקרית מהאתר עצמו, למיקומו ברשימת התוצאות של גוגל. קידום אתרים בגוגל זה כבר מזמן לא עסק לחובבנים, והוא דורש מיומניות מקצועיות לא מבוטלות.

כיצד מבוצע קידום אתר במנוע החיפוש של גוגל?

כאשר אתם מקישים ערך לחיפוש בגוגל, מחפש מנוע החיפוש שני דברים, הראשון הוא את המילים הרלוונטיות הקשורות לערך המבוקש, והדבר השני והחשוב יותר הוא מספר הקישורים הקיימים אל אותו אתר ורלוונטיים לערך המבוקש. בדרך זו קובע גוגל למעשה את הירארכיית הרשימה שתוצג למשתמש. אתר שמנוע החיפוש יזהה כבעל קישורים רבים יותר ותנועה דו כיוונית גדולה יותר יקודם מעלה ברשימת התוצאות ויהפוך לנגיש יותר עבור המשתמש. קידום אתר האינטרנט שלך לא יכול להיות תלוי יותר בעצם קיומו הסטטי על שרת כלשהו, אלא דורש פעילות אחזקה קבועה ומתמשכת. הפחתת פעילות הקידום או הפסקתה יובילו בהכרח לאיבוד מיקומו של האתר ברשימת התוצאות ובכך למעשה מתרחק בעל האתר מקהל הלקוחות שלו.

גוגל – אם אתה לא שם אתה לא קיים

אם אתם בעלי עסק המעוניינים בקידום האתר שלכם וכתוצאה מכך קידום העסק שלכם, סביר להניח שאין לכם את הזמן והיכולת לבצע את פעולות הקידום הדרושות בעצמכם. לשם כך קיימות היום חברות המתמחות בקידום אתרים בגוגל, ואנשי המקצוע שלהן מבצעים עבורך כבעל עסק את כל פעולות הקידום ותחזוקת האתר. חברות לקידום אתרים יודעות לבנות ולתכנן את האתר שלך כך שהוא יכיל את כל הקריטריונים הנדרשים על ידי גוגל, ויגרמו לכך שהאתר שלך יהיה נגיש לקהל היעד שלך.