יום שישי, 7 ביוני 2013

שיווק ויראלי בעידן הוירטואלי


המאה ה-21 שמה את האינטרנט בראש רשימת אמצעי המדיה הנמצאים בשימוש על ידי האזרחים בעולם בכלל ובעולם המערבי בפרט. גמישותו של האינטרנט ואינספור האפשרויות שהוא נותן לבעלי עסקים וחברות להרחיב את פעילותם העסקית, הפכה את המושג שיווק באינטרנט לאחד המושגים השכיחים והנפוצים ביותר בעולם הפרסום והשיווק. אם במדיות האחרות עלויות הפרסום והשיווק מנעו את כניסתם של עסקים קטנים למשבצות השידור או הפרסום בעיתון, הרי שהאינטרנט מאפשר בעלויות נמוכות יחסית לכל בעל עסק או חברה לפתח ערוצי שיווק אינטרנטיים אשר מאפשרים להם להגיע אל קהל לקוחות עצום גם ללא הצורך בהקצאת הון כספי עצום למטרה זו.

ערוצי שיווק באינטרנט – ארץ האפשרויות הלא מוגבלות

עבור כל בעל עסק קטן כגדול מספק האינטרנט ערוצי שיווק כמעט בלתי מוגבלים, החל מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, עבור דרך סרטוני יוטיוב וכלה בבלוגים, מודעות ובאנרים פרסומיים. יתרונם הגדול הוא פרק הזמן הארוך שהם עובדים עבור בעל העסק, עלות נמוכה, וחשיפה לקהל עצום של לקוחות פוטנציאלים. אולם לא תמיד יתאים ערוץ מסויים לעסק מסויים ולכן יש לבחור את ערוץ השיווק המתאים ביותר לעסק, בהתאם לקביעת אסטרטגיה שיווקית נכונה, הגדרות מקצועיות ופרסום מתוכנן ומקצועי. חברות תוכן המתמחות בשיווק באינטרנט יודעות לזהות את המאפיינים המובהקים של כל עסק ואת צרכיו העסקיים ועל ידי כך לתכנן יחד עם בעל העסק מסע השיווק הויראלי באינטרנט תוך התחשבות ביכולותיו הכלכליות של בעל העסק והתאמת מסע הפרסום לתקציב המוקצה לכך על ידי בעל העסק.

שיווק באינטרנט – אל תנסו את זה בבית

שיווק באינטרנט הוא לא משהו שאפשר לעשות כתחביב בשעות הפנאי. עסק שינסה לשווק את עצמו ללא תכנון, ללא ייעוץ שיווקי מקצועי וללא תחזוקה שוטפת של ערוצי השיווק שלו, סביר להניח שייעלם מהר מאד מהמפה השיווקית באינטרנט. שיווק באינטרנט (ללא קשר לערוץ השיווק הנבחר), דורש עבודה מתמשכת וקבועה של אנשי מקצוע המתמחים בכתיבה שיווקית בניתוח השוק, בקביעת הערוץ המתאים לכל עסק וכן הלאה. חברות השיווק יודעות לאפיין את צרכי העסק, ובהתאם לבחור את הערוץ השיווקי שימקסם את הנגישות שלו לקהל היעד. כך ייתכן למשל שעסק המספק שירות לבני נוער יתמקד ברשת פייסבוק שבה מבצעים בני הנוער את רב פעילותם, בעוד עסק המספק שירותים רפואיים לקשישים ייבחר דווקא בערוץ שיווקי של פורומים או בלוגים מקצועיים המיועדים לקהל המבוגר יותר.


יום ראשון, 2 ביוני 2013

שיווק באינטרנט לחברות הייטק


בתעשייה תחרותית כמו ענף ההיי טק, כאשר התחרות על ליבו ואמונו של הצרכן היא רבה, וכל משקיע או לקוח פוטנציאלי שווה לחברה מיליוני דולרים, הופכים אמצעי השיווק שלכם לכלי הנשק העיקרים במרוץ להגברת מכירות וגיוסי הון לחברה. שיווק באינטרנט לחברות הייטק היא משימה רבת חשיבות המאפשרת ליצור זרימה חיונית של פעילות צרכנית לחברה, ויוצרת צמיחה כלכלית המהווה את מטרתה העיקרית של החברה.

שיווק והצלחה לצד מוצרים ושירותים פורצי דרך

במהלך ההיסטוריה, המצאות גדולות וקטנות, נפלו או פרצו דרך בהתאם למידת השיווק ואופן החשיפה שלהם אל הקהלים המתאימים. בעוד שהטלפון של בל, או הנורה של אדיסון היוו פתרון טכנולוגי משמעותי בחשיבותו, ללא הגורמים שעמדו מאחוריהם, אשר השקיעו, דחפו ושיווקו את הרעיון, אלה לא בהכרח היו הופכים למוצרים בעלי הכרה בינלאומית. בתעשיית ההיי-טק, חידושים, רעיונות, שירותים מתקדמים ומוצרים מתקדמים וחדשים צצים אל האוויר ללא הפסקה, וכאשר לכל תחום וכל ענף יש תחרות גבוהה, נשאלת השאלת כיצד לבלוט אל מול הלקוחות וכיצד לשווק את עצמכם בצורה הנכונה. תעשיית ההיי-טק היא תעשיה אשר עורקיה ארוגים במרשת האינטרנט, והשיווק האינטרנטי הוא כלי אסטרטגי בעל חשיבות רבה לצורך גיוס הון ולקוחות.

כיצד מגייסים לקוחות ומשקיעים באמצעות המדיות החדשות
בתעשייה בה רוב החברות מתפרנסות וצומחות באמצעות מכירות מוצרים או שירותים לשוק הבינלאומי, המדיות החדשות לרבות רשת האינטרנט, הן הערוץ החשוב והעיקרי לצורכי השיווק השונים של החברה. באמצעות יחסי ציבור אינטרנטיים טובים, ניתן להעניק ללקוחות ומשקיעים את הביטחונות החיוניים לו בעת ההתעניינות במוצרים ובשירותים שיש לכם להציע, ולגרות את הרצון שלו להשקיע בכם ובמוצרים שלכם בעזרת שיווק לאינטרנט שקולע למטרה.

שיווק בינלאומי באינטרנט – רשת חדשה של הזדמנויות עסקיות


הנוסחא פשוטה למדי, וכאשר תעשיה אשר מוכרת בעיקר חדשנות ופונה לקהל פתוח דעת שמחפש ללמוד ולהתעדכן, אין מקום יותר טוב למצוא אותם מאשר ברשת האינטרנט. בעזרת כלים ממוקדים לשיווק באינטרנט לחברות היי טק תוכלו ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות מנתיבים מקוריים ולא צפויים. דרך נקודות גישה חדשות המקשרות אליכם, תוכלו ליצור קשרים עסקיים חדשים, ולהגדיל את קהל הלקוחות שלכם. החל מפרסונות מקצועיות בלינקדאין, פייסבוק או טוייטר, דרך בלוגים מקצועיים ואתרי תוכן, ועד קמפיינים ממוקדים באתרי מטרה, קידום אורגני בגוגל ועוד ערוצי שיווק מתקדמים. יחסי הציבור שתיצרו לעצמכם באינטרנט יהוו כרטיס ביקור איכותי בעולם של שיווק בינלאומי באינטרנט, בו לקוחות ומשקיעים פוטנציאלים מהארץ ומהעולם יוכלו להגיע אליכם במרחק הקלקה פשוטה.