יום שישי, 7 ביוני 2013

שיווק ויראלי בעידן הוירטואלי


המאה ה-21 שמה את האינטרנט בראש רשימת אמצעי המדיה הנמצאים בשימוש על ידי האזרחים בעולם בכלל ובעולם המערבי בפרט. גמישותו של האינטרנט ואינספור האפשרויות שהוא נותן לבעלי עסקים וחברות להרחיב את פעילותם העסקית, הפכה את המושג שיווק באינטרנט לאחד המושגים השכיחים והנפוצים ביותר בעולם הפרסום והשיווק. אם במדיות האחרות עלויות הפרסום והשיווק מנעו את כניסתם של עסקים קטנים למשבצות השידור או הפרסום בעיתון, הרי שהאינטרנט מאפשר בעלויות נמוכות יחסית לכל בעל עסק או חברה לפתח ערוצי שיווק אינטרנטיים אשר מאפשרים להם להגיע אל קהל לקוחות עצום גם ללא הצורך בהקצאת הון כספי עצום למטרה זו.

ערוצי שיווק באינטרנט – ארץ האפשרויות הלא מוגבלות

עבור כל בעל עסק קטן כגדול מספק האינטרנט ערוצי שיווק כמעט בלתי מוגבלים, החל מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, עבור דרך סרטוני יוטיוב וכלה בבלוגים, מודעות ובאנרים פרסומיים. יתרונם הגדול הוא פרק הזמן הארוך שהם עובדים עבור בעל העסק, עלות נמוכה, וחשיפה לקהל עצום של לקוחות פוטנציאלים. אולם לא תמיד יתאים ערוץ מסויים לעסק מסויים ולכן יש לבחור את ערוץ השיווק המתאים ביותר לעסק, בהתאם לקביעת אסטרטגיה שיווקית נכונה, הגדרות מקצועיות ופרסום מתוכנן ומקצועי. חברות תוכן המתמחות בשיווק באינטרנט יודעות לזהות את המאפיינים המובהקים של כל עסק ואת צרכיו העסקיים ועל ידי כך לתכנן יחד עם בעל העסק מסע השיווק הויראלי באינטרנט תוך התחשבות ביכולותיו הכלכליות של בעל העסק והתאמת מסע הפרסום לתקציב המוקצה לכך על ידי בעל העסק.

שיווק באינטרנט – אל תנסו את זה בבית

שיווק באינטרנט הוא לא משהו שאפשר לעשות כתחביב בשעות הפנאי. עסק שינסה לשווק את עצמו ללא תכנון, ללא ייעוץ שיווקי מקצועי וללא תחזוקה שוטפת של ערוצי השיווק שלו, סביר להניח שייעלם מהר מאד מהמפה השיווקית באינטרנט. שיווק באינטרנט (ללא קשר לערוץ השיווק הנבחר), דורש עבודה מתמשכת וקבועה של אנשי מקצוע המתמחים בכתיבה שיווקית בניתוח השוק, בקביעת הערוץ המתאים לכל עסק וכן הלאה. חברות השיווק יודעות לאפיין את צרכי העסק, ובהתאם לבחור את הערוץ השיווקי שימקסם את הנגישות שלו לקהל היעד. כך ייתכן למשל שעסק המספק שירות לבני נוער יתמקד ברשת פייסבוק שבה מבצעים בני הנוער את רב פעילותם, בעוד עסק המספק שירותים רפואיים לקשישים ייבחר דווקא בערוץ שיווקי של פורומים או בלוגים מקצועיים המיועדים לקהל המבוגר יותר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה