יום רביעי, 5 במאי 2010

שיווק ברשתות חברתיות

לכל אחד מאיתנו יש יוזר אחד לפחות ברשת חברתית מסוימת. יש מי שמעדיף את הרשתות המקצועיות דוגמאת לינקדאין, אחרים שמעדיפים את הלוקאלי וחברים במקושרים, יש כאלה שאוהבים את מה שכולם אוהבים כמו פייסבוק ויש מי שמעדיף להיות קצר ולעניין עם טוויטר.

קשה מאוד למצוא היום משיהו בין הגילאים 6-60 שלא משתמש ברשתות חברתיות כאלה ואחרות על בסיס שבועי. חלקנו מתעדכנים מדי פעם, לראות מה חדש עם שאר האנשים ברשת וחלק כבר ממש מכורים ולא יכולים להעביר יום לימודים או עבודה בלי לשנות פעמים את הסטטוס שלהם.

החידוש האחרון בכל הנוגע לרשתות חברתיות הוא הפרסום והשיווק בהם. תופעת הרשתות החברתיות היא בעצמה דוגמא מושלמת לשיווק ויראלי ולעתים משלימה פעילות של קידום אתרים בגוגל שימוש של יחידים סחף אותם לכדי יצירת מהפכה מתוך אהבה למוצר חדש. כוחו של ההמון הגולש ברשתות הוא עצום ובעולם השיווק מתחילים להבין את זה. הסיבה לכך טמונה בשני פריווילגיות שיש לשיווק ברשתות חברתיות – קהל יעד ממוקד לפרטי פרטים והאמינות שקיימת בהמלצות של גולשים על דברים אהובים להם – לחבריהם.