יום שישי, 19 במרץ 2010

איך עושים שיווק ויראלי?

. שיווק ברשתות חברתיות

בני אדם הם יצורים סוציאליים – הם לא רק משפיעים על החברה אלא גם מושפעים מאוד על ידיה. הצורך האנושי בקבלה ואהבה חיצונית הם שהובילו, לטענתו של אבי הפסיכואנליזה פרויד, להקמה של שבטים וקהילות. עד למהפכה התעשייתית הקשרים היו עם אנשים דומים לנו וקרובים לנו עולם מאז המהפכה ועם התפתחות הטכנולוגיה הקשרים הפכו רחוקים יותר וגלובאליים יותר.

מה הם רשתות חברתיות

כיום אנו לא יוצרים קשרים כתוצאה מקרה אלא כתוצאה מאינטרס משותף – את האינטרסים המשותפים אנו חולקים זה עם זה ברשתות חברתיות. רשתות אלא הם קהילות אינטרנטיות אשר מחברות אנשים מכל קצוות תבל ללא הבדל של גזע, דת ומין על בסיס הדעות שלהם, האמונות שלהם, התחביבים שלהם וכדומה. הרשת החברתית המפותחת ביותר כיום היא הפייסבוק – רשת חברתית שחולשת על כל העולם ויש בה מיליארדי משתמשים. ברשתות החברתיות אנו מאגדים את החברים אותם אנו מכירים כמו גם מכירים מכרים חדשים.

איך משווקים ברשתות חברתיות?

הרעיון של שיווק ויראלי הוא שכמו מחלה גם מוצר יכול להתפשט במהירות ולהפוך מדבר מה נקודתי למגפה. שיווק ברשתות החברתיות וקידום אתרים מאפשרות למוצרים להפוך בדיוק לזה! הדבר קורה ברגע שאדם אחד אוהב מוצר ומשתף אותו עם חבריו והם משתפים אותו עם חבריהם. השיתוף הוא מתוך אמונה מלאה במוצר. שיווק המוצר נעשה בצורה מהירה ויעילה בגלל הנגישות להמונים כמו גם הכנות הקיימת בהמלצות הללו.

למה זה טוב יותר משיווק מסורתי?

השיווק המסורתי הוא שיווק בהפרעה – שלטי חולצות מפריעים לנוף האורבני, פרסומות לשידור הטלוויזיוני, באנרים לגלישה מהירה, מוכרים מדלת לדלת לשלוות הנפש... ההפרעה נובעת מכך שהפנייה להמונים היא אינה אישית ולא תמיד רלוונטית לכל הפרטים בהמון. שיווק באינטרנט בכלל ושיווק ברשתות חברתיות בפרט מאפשר פילוח שוק מאוד מאוד ספציפי כך שהפרסום מותאם ומכוון במיוחד לקהל היעד שלו. לא משווקים חיתולים לגברים רווקים בני 24 בפייסבוק בדיוק כפי שלא משווקים טבעות יהלומים בפורומים ובלוגים לסדרות ילדים.